vandringen

okejokej, jag kan själv erkänna att jag har varit lite lat med uppdateringen, men bara lathet är de då inte!

för att iveckan har jag varit på moppekurs och varit på vandring med alla 9or, så allt detta har tagit min tid. Packning osv..

men vandringen var rolig iallafall :)

vi började med att åka buss till bredsel tror jag det var, sen gick vi upp på nåt berg där och tog fikarast. (observera att vi gick med 15kg tung packning) Sen gick vi vidare mot storforsen där vi åt lunch, vi stekte plättar ute på öppen eld. Sen gick vi på nån rundvandring där, och de var någon snubbe som berättade om olika saker dom gjorde där förr i tiden. Sen fortsatte vi vandra till brudforsen där vi slog upp våra vindskydd.

sen på kvällen gjorde vi lite aktiviteter och hade roligt. Sen sov vi i minusgrader med bara en presenning över oss, jag hade en sovsäck som klarade -30, men ändå frös jag.. Ja, jag är kallblodig...

men det gick ändå bra och jag sov förvånansvärt gott. Sen på morgonen så vandrade vi typ 1,5 km sen kom en buss och hämtade oss och körde oss till RFN där vi var på ett studiebesök. Men eftersom att vi sovit i vindskydd i minusgrader så var alla väldigt trötta där, så man orkade inte lyssna på vad dom sa. Sen visade dom en film, och typ hälften somnade till den. Haha, men vad ska man göra när ögonen bara slår igen??!?!
ingen vet!

sen när jag väl kom hem så gjorde jag inte mycket, typ sov framför tv:n. Sen for jag till gustav och vi såg filmen "snabba cash" inte så bra tyckte jag.

idag har jag bara varit på skolan vi slutade 10 över 2, så då for jag till gustav och sen kom mamma och hämtade mig när hon slutade.

långt inlägg, jag vet!

avslutar med några bilder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0